- Podręczniki
- Wyprawka
- LISTA LEKTUR DLA KLAS I-III
- LISTA LEKTUR DLA KLAS IV-VI
- LISTA LEKTUR DLA DLA KLAS VII-VIII
Podręczniki szkolne i materiały ćwiczeniowe uczniowie szkół podstawowych otrzymują bezpłatnie w ramach dotacji celowej przekazywanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Podręczniki dostępne są w bibliotece szkolnej na początku roku szkolnego. Są własnością szkoły (uczniom udostępniane na okres jednego roku szkolnego).
Regulamin korzystania z podręczników
Wykaz podręczników
Drodzy Rodzice!
Aby zapewnić swojemu dziecku dobry start w szkole przygotujcie mu:
Piórnik z pełnym wyposażeniem: (2- 4 ołówki, dobra gumka do ścierania, dobra temperówka, ostre nożyczki, 2 -3 małe kleje w sztyfcie, kredki ołówkowe, linijka.
Materiały do prac plastycznych: blok mały A3 rysunkowy i techniczny z białymi kartkami po 2szt , blok mały A3 rysunkowy i techniczny z kolorowymi kartkami po 1szt, blok duży A4 rysunkowy i techniczny z białymi kartkami – 1szt blok duży A4 rysunkowy i techniczny z kolorowymi kartkami po 1szt, kredki – pastele olejowe lub świecowe –(jeśli można firmy Pentel), plastelina miękka, bibuła, farby plakatowe, pędzle zarówno z cienkim, jak i grubym włosiem oraz kubek na wodę,
Zeszyty w trzy linie (kolor linii czerwono-niebieski) i w kratkę 16 kartkowe po 2-3 szt.
Dwie podpisane teczki A4 na karty pracy i prace plastyczne.
Obuwie do szkoły na zmianę z jasną podeszwą.
Strój gimnastyczny: biała koszulka, spodenki krótkie lub długie, worek na strój gimnastyczny, obuwie sportowe (podgumowane z jasną podeszwą).
Podręczniki: zapewnia szkoła z wyjątkiem książki do religii ( na początku roku pani Katechetka zbiera pieniążki i sama zamawia)
O pozostałych rzeczach będą Państwo informowani na bieżąco. Bardzo proszę wdrażajcie swoje dzieci do samodzielności, systematyczności, obowiązkowości i punktualności.
Rzeczy podpisane prosimy dostarczyć do klasy we wrześniu.
Z poważaniem wychowawczyni klasy pierwszej Dorota Górka
KLASY I-III
Propozycja lektur do wspólnego i indywidualnego czytania:
Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
★ Julita Grodek, Mania, dziewczyna inna niż wszystkie. Opowieść o Marii Skłodowskiej-Curie;
★ Tom Justyniarski, Psie troski, czyli o wielkiej przyjaźni na cztery łapy i dwa serca;
Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
★ Piotr Kordyasz, Lolek. Opowiadania o dzieciństwie Karola Wojtyły (fragmenty);
Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
★ Zofia Kossak-Szczucka, Kłopoty Kacperka góreckiego skrzata;
Maria Krüger, Karolcia;
Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
★ Aleksandra i Daniel Mizielińscy, Którędy do Yellowstone? Dzika podróż po parkach narodowych;
Joanna Papuzińska, Asiunia;
Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika. Dziadek i niedźwiadek.
KLASY IV-VI
Lektury obowiązkowe:
Jan Brzechwa, Akademia Pana Kleksa;
Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania (komiks);
René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek (wybór opowiadań);
Ignacy Krasicki, wybrane bajki;
Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa;
Adam Mickiewicz, Powrót taty, Pani Twardowska, Pan Tadeusz (fragmenty, w tym: opisy, zwyczaje i obyczaje, polowanie i koncert Wojskiego);
Ferenc Molnár, Chłopcy z Placu Broni;
Bolesław Prus, Katarynka;
Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy;
Juliusz Słowacki, W pamiętniku Zofii Bobrówny;
John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem;
Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego;
Wybrane mity greckie, w tym mit o powstaniu świata oraz mity o Prometeuszu, o Syzyfie, o Demeter i Korze, o Dedalu i Ikarze, o Heraklesie, o Tezeuszu i Ariadnie, o Orfeuszu i Eurydyce;
Biblia: stworzenie świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne, w tym o siewcy, o talentach, o pannach roztropnych, o miłosiernym Samarytaninie;
Wybrane podania i legendy polskie, w tym o Lechu, o Piaście, o Kraku i Wandzie;
Wybrane baśnie polskie i europejskie, w tym: Charles Perrault, Kopciuszek, Aleksander Puszkin, Bajka o rybaku i rybce;
Wybrane wiersze Władysława Bełzy, Jana Brzechwy, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Zbigniewa Herberta, Anny Kamieńskiej, Joanny Kulmowej, Adama Mickiewicza, Czesława Miłosza, Tadeusza Różewicza, Juliusza Słowackiego, Leopolda Staffa, Juliana Tuwima, Jana Twardowskiego oraz pieśni i piosenki patriotyczne.
Lektury uzupełniające (obowiązkowo dwie w każdym roku szkolnym), na przykład:
Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy;
Frances Hodgson Burnett, Tajemniczy ogród lub inna powieść;
Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów;
Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie;
Olaf Fritsche, Skarb Troi;
Joseph Rudyard Kipling, Księga dżungli;
Janusz Korczak, Król Maciuś Pierwszy;
Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi;
Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów;
Selma Lagerlöf, Cudowna podróż;
Stanisław Lem, Cyberiada (fragmenty);
Kornel Makuszyński, wybrana powieść;
Andrzej Maleszka, Magiczne drzewo;
Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza;
Małgorzata Musierowicz, wybrana powieść;
Ewa Nowak, Pajączek na rowerze;
Edmund Niziurski, Sposób na Alcybiadesa;
Sat-Okh, Biały Mustang;
Henryk Sienkiewicz, Janko Muzykant;
Alfred Szklarski, wybrana powieść;
Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera;
Wybrane pozycje z serii Nazywam się… (np. Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin, Maria Curie-Skłodowska, Jan Paweł II i in.) lub inne utwory literackie i teksty kultury wybrane przez nauczyciela.
KLASY VII-VIII
Lektury obowiązkowe:
Charles Dickens, Opowieść wigilijna;
Aleksander Fredro, Zemsta;
Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII i VIII;
Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec;
Ignacy Krasicki, Żona modna;
Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka, Dziady część II, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie, Pan Tadeusz (całość);
Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę;
Henryk Sienkiewicz, Quo vadis, Latarnik;
Juliusz Słowacki, Balladyna;
Stefan Żeromski, Syzyfowe prace;
Sławomir Mrożek, Artysta;
Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze (fragmenty), Tędy i owędy (wybrany reportaż).
Wybrane wiersze poetów wskazanych w klasach IV–VI, a ponadto Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Stanisława Barańczaka, Cypriana Norwida, Bolesława Leśmiana, Mariana Hemara, Jarosława Marka Rymkiewicza, Wisławy Szymborskiej, Kazimierza Wierzyńskiego, Jana Lechonia, Jerzego Lieberta oraz fraszki Jana Sztaudyngera i aforyzmy Stanisława Jerzego Leca.
Lektury uzupełniające (obowiązkowo dwie w każdym roku szkolnym), na przykład:
Miron Białoszewski, Pamiętnik z powstania warszawskiego (fragmenty);
Agatha Christie, wybrana powieść kryminalna;
Arkady Fiedler, Dywizjon 303;
Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze;
Barbara Kosmowska, Pozłacana rybka;
★ André Frossard, Nie lękajcie się! Rozmowy z Janem Pawłem II;
Karolina Lanckorońska, Wspomnienia wojenne 22 IX 1939–5 IV 1945 (fragmenty);
Eric-Emmanuel Schmitt, Oskar i pani Róża;
Melchior Wańkowicz, Bitwa o Monte Cassino (fragmenty), ★ Ziele na kraterzelub inne utwory literackie i teksty kultury wybrane przez nauczyciela, w tym wiersze poetów współczesnych i reportaże.